Relacja z jubileuszowego Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą

Merli, Courroye i Łukaszczyk na najwyższych stopniach podium! Padł nowy rekord trasy – 1:51,398 ustanowił go Christian Merli – zwycięzca tegorocznego Wyścigu. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z przebiegu jednej z największych imprez w polskim sporcie motorowym.




Sobota, 28 lipca 2018


Sobotnie V Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski – 10 Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą zakończone. Zwycięzcą 5 Rundy GSMP został Szymon Łukaszczyk, kierowca Mitsubishi Lancer Evo V, który pokonał trasę liczącą 5,5 km w 4 minuty 22 sekundy!

Wyjątkowy upał towarzyszył zmaganiom 104 kierowców, którzy pojawili się na starcie 5 Rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski – 10 Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą. Dla kierowców klasyfikowanych w 9 Rundzie FIA EHC ( Mistrzostwa Europy FIA w Wyścigach Górskich) sobotnie podjazdy miały charakter treningowy. I właśnie lider klasyfikacji FIA EHC w kategorii  2 (competition) Christian Merli (ITA) był najszybszym zawodnikiem przedpołudniowych treningów, wyprzedzając Guya Demutha (LUX) i trzeciego w drugim podjeździe Fausto Bormoliniego (ITA).

W pierwszym podjeździe treningowym FIA EHC  trzeci był Szymon Łukaszczyk (POL), kierowca z Zakopanego, który w tym sezonie debiutuje w wyścigach górskich.

W podjazdach treningowych GSMP za Łukaszczykiem w czołówce dojeżdżali DUBAI, dawno nie oglądany na trasach wyścigów górskich Andrzej Szepieniec i Michał Ratajczyk. W czasie  tego podjazdu  na trasie wywieszono czerwoną flagę po awarii Waldemara Kluzy, walczącego o utrzymanie prymatu w klasyfikacji generalnej GSMP. Skoda Fabia S 2000 zgasła na trasie, na szczęście awarię udało się usunąć.

Pierwszy podjazd wyścigowy 5 Rundy Górskch Samochodowych Mistrzostw Polski odbył się bez dłuższych przerw, kilkakrotnie utylizowano rozlany na trasie olej z uszkodzonych silników. Na starcie zabrakło DUBAIA, którego wyeliminowała z wali awaria techniczna. Podjazd padł łupem Szymona Łukaszczyka, który wyprzedził Michała Ratajczyka i Vladimira Vitvera.



1. Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer Evo V) 2:11:733
2. Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer Evo IX) 2:13:041
3. Vladimir Vitver (Audi TT-R DTM WTTR) 2:13:766
4. Waldemar Kluza (Skoda Fabia S 2000) 2:13:962
5. Mariusz Stec (Ford Fiesta Proto Stecmotorsport) 2:17:585

W drugim podjeździe wyścigowym dominujący dotychczas Łukaszczyk musiał ustąpić Ratajczykowi, na trzecim miejscu znów zameldował się Vitver.

Zwycięzcą 5 Rundy GSMP został Szymon Łukaszczyk, puchar za drugie miejsce odebrał Michał Ratajczyk, któremu do wygranej zabrakło 155 tysięcznych sekundy! Na najniższym stopniu podium stanął Vladimir Vitver.

1. Szymon Łukaszczyk 4:22:643
2. Michał Ratajczyk 4:22:798
3. Vladimir Vitver 4:28:109
4. Waldemar Kluza 4:28:875
5. Mariusz Stec 4:34:388

W Grupie A najszybszym kierowcą okazał się Szymon Piękoś (Mitsubishi Lancer Evo VIII)  a w Grupie N tryumfował Karol Krupa ( Mitsubishi Lancer Evo IX), obaj to zawodnicy Borg Warner Racing Team.

Obok zmagań współczesnych aut wyścigowych toczyła się także 5 Runda GSMP Historycznych. Swoją dominację utrzymał lider klasyfikacji Wojciech Koczeski (Subaru Legacy RS), który wyprzedził Marcina Kacperka ( BMW E 30 318 IS) i Wojciecha Myszkiera (Volkswagen Golf GTI).

Niedziela, 29 lipca 2019

Dzień rozpoczął się od decyzji Zespołu Sędziów Sportowych, którzy po rezygnacji Vladimira Vitvera (CZE) z ukończenia zawodów dokonali korekty rezultatów. Tym samym na trzecie miejsce tej rundy awansował lider GSMP Waldemar Kluza.

Christian Merli (ITA, Osella FA 30 Zytek LRM) podczas porannego podjazdu treningowego, rozpoczynającego drugi dzień 10 Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą znów popisał się najlepszym wynikiem w stawce 104 kierowców startujących w imprezie. Jednak dopiero podczas pierwszego podjazdu wyścigowego 9 Rundy FIA EHC pokazał swoje możliwości, zwyciężając podjazd i bijąc swój własny, zeszłoroczny rekord trasy. Od dziś wynosi on 1:51,398. Ze znaczną stratą, za włoskim kierowcą uplasowali się Guy Demuth (LUX, Norma M 20 FC) i Fausto Bormolini (ITA, Reynard K02). Średnia prędkość Merlego na trasie to aż 178 km/h.

Na  podjeździe treningowym wśród zawodników GSMP najszybszy był Michał Ratajczyk (POL Mitsubishi Lancer IX 7 Motorsport), jednak pierwszy podjazd wyścigowy należał znów do najszybszego kierowcy wyścigu, Szymona Łukaszczyka ( Mitsubishi Lancer Evo V). Drugi był Waldemar Kluza (Skoda abia 2000) a trzeci Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer EVO IX Motorsport.

Na trasie trzykrotnie pojawiła się czerwona flaga, po awarii Janusza Jani (POL) i Mateusza Ferugi oraz po kolizji Jacka Madziary (POL).

Podczas drugiego podjazdu wyścigowego znów pojawiła się czerwona flaga – trasę opuścił Maciej Serafin (POL Renault Clio). Znów najszybszy w GSMP okazał się Szymon Łukaszczyk i to do niego należy 6 Runda cyklu. Na miejscu drugim sklasyfikowano Michała Ratajczyka a na trzecim, Waldemara Kluzę. W grupie A najszybszy był Szymon Piękoś, w Grupie N Karol Krupa. Wśród samochodów klasyfikowanych w GSMP Historycznych wszystkie podjazdy zdominował Wojciech Koczeski.



Wszyscy kibice czekali na kolejny przejazd bolidów uczestniczących w wyścigu, klasyfikowanych w 9 Rundzie FIA EHC. Nieco spadła temperatura, co tworzyło idealne warunki dla kierowców tych aut do osiągania dobrych wyników. Jednak Merli pojechał nieco wolniej, i tak zajmując pierwsze miejsce w podjeździe i Rundzie FIA EHC w kategorii 2 (competition). Miejsce drugie przypadło kierowcy z Luxemburga Guyowi Demuthowi a trzecie doświadczonemu Fausto Bormoliniemu. W kategorii 1 (Productions) zwyciężył Pierre Courroye (FRA McLaren MP4-12C GT3), kolejne stopnie na podium zajęli Polacy: Robert Sługocki (Mitsubishi Lancer EVO 10 R 4) i Łukasz Niemiec (Mitsubishi Lancer Evo X).

Tekst: Mariusz Süss Rzecznik Prasowy

Poniższa galeria zdjęć: Walenty Rusin

Tagi

GALERIA