Dnia 8 listopada 2017 Miasto podpisało umowę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego o dofinansowanie projektu pn: „Redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza na terenie Miasta Limanowa poprzez wymianę kotłów na kotły gazowe i na biomasę „
( Wniosek o dofinansowanie do projektu „Redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza na terenie Miasta Limanowa poprzez wymianę kotłów na kotły na paliwa stałe” został umieszczony na liście rezerwowej i nie otrzymał środków finansowych na realizacje.)
Rozpoczęto realizacje dotowanego projektu. Dnia 14 grudnia w Sali narad UM odbyło się spotkanie informacyjne dla mieszkańców ,podczas którego omówiono procedury i regulamin udziału w programie a także przedstawiono niezbędne dokumenty wymagane do rozliczenia dotacji.
Ustalono termin naboru deklaracji do końca marca 2018r.
Pierwszeństwo składania deklaracji mają osoby ,u których został wykonany audyt energetyczny i które w ankietach wstępnych deklarowały wymianę na urządzenia gazowe .
Terminy naboru będą wznawiane aż do osiągnięcia realizacji 95 instalacji objętych wnioskiem.
W kolejnych naborach przewiduje się możliwość składania deklaracji przez osoby z „list rezerwowych ” jak również osoby ,które aplikowały do programu pn: „Redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza na terenie Miasta Limanowa poprzez wymianę kotłów na kotły na paliwa stałe ” .
( Składanie deklaracji przez inwestorów , których nieruchomości nie posiadają wykonanych audytów -będzie możliwa tylko pod warunkiem wykonania ich we własnym zakresie na własny koszt zgodnie z wytycznymi UMWM i zgodnie z pkt.5 §5 Regulaminu )
Podmioty zaangażowane w realizacje projektu to:
· URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO-
Instytucja zarządzająca, która udziela dofinansowania.
Kontaktem z UMWM będzie zajmowała się Gmina oraz Operator.
· GMINA
Prowadzi nabór w ramach projektu
Podpisuje umowy z mieszkańcami.
Rozlicza projekt zgodnie z wymogami RPO.
Publikuje dokumenty formalne
· OPERATOR PROGRAMU
-Operatorem jest podmiot zewnętrzny -firma ATsys.pl Sp. z o.o. Sp. K.
Odpowiedzialny jest za:
Kontakt z mieszkańcami, udzielanie wyjaśnień, zbieranie niezbędnych dokumentów,
Kontakt z Gminą.
Przygotowanie rozliczenia z UMWM.
Prowadzenie punktu obsługi
Aktualne informacje o programie oraz wzory dokumentów ( w tym regulamin programu ) - dostępne są na stronie : http://www.niskaemisja.pl/limanowa_miasto/ a także w zakładce „Czyste powietrze „ na stronie www.miasto.limanowa.pl. oraz FB „Limanowa w zdrowej atmosferze”
Raz w miesiącu przewidywany jest Punkt Obsługi Klienta obsługiwany przez Operatora .Inwestorzy mają wówczas obowiązek dostarczać wymagane dokumenty ,mogą zasięgnąć porady odnośnie kotła ,wykonawcy i programu.
Harmonogram lub daty funkcjonowania dostępne będą na ww.stronach internetowych lub w UM u Ekodoradcy pod nr tel. 18 337 20 54w.164.
Data pierwszego otwarcia POK ustalona zostaje na dzień 24 stycznia w godzinach od 13-tej do 17-tej ,a znajdować będzie się każdorazowo w pokoju nr22 UM. Kolejne daty planowane są w pierwszą środę każdego miesiąca w godz.13 -tej do 17 -tej.
W załączeniu do pobrania regulamin programu oraz prezentacja :„Procedura obsługi projektu ”.